En festival för kunderna

Witt har återigen valt att slå upp dörrarna till sina showrooms för att anordna Witt Product Festival på företagets hemmaplan strax utanför Herning. Även i år presenteras en mängd nyheter – inklusive en game changer!

Från Witt Product Festival 2021. 2022 upprepar man succén och denna gång över flera dagar, från måndag till söndag. Foto Witt.

På Witt Product Festival ges besökarna en unik möjlighet att uppleva hela Witts universum; de individuella varumärkesvärldarna såväl som hela kollektionerna. Men i själva verket uppstod festivalen lite av nödvändighet.

”2020 var vi, på grund av Corona, tvungna att tänka utanför boxen hur vi skulle presentera våra kunder för säsongens många spännande nyheter. Vi bestämde oss för att bjuda in kunderna till oss – i små grupper och i en trygg miljö. Så föddes Witt Product Festival. Året efter, 2021, var världen fortfarande väldigt osäker och vi bestämde oss för att göra om festivalen. Responsen från kunderna de senaste två åren har varit helt överväldigande, så nu har festivalen nästan blivit en tradition”, säger Henrik Buur.

Han understryker att Witt fortsätter att stödja Formland, där Witt bland annat ställer ut med Teministeriet, liksomsom de har en monter i Imerco City.
”Vi älskar att träffa våra kunder och presentera produktnyheter, idéer för framtida samarbeten, utbyta gemensamma försäljningsframgångar eller diskutera nya riktningar vi kan utforska tillsammans”, säger Henrik Buur, ”Och detta ger Witt Product Festival en unik möjlighet till.”

Till festivalen kommer inköpare från kedjor och enskilda butiker i Danmark, Norge och Sverige samt butikernas personal som står för den dagliga kontakten med slutkunderna. Alla får en bra inblick i de enskilda varumärkena och berättelserna bakom dem. Även i år presenteras många spännande nyheter. Bland annat lyckas Sage återigen ta Third Wave Coffee till en helt ny nivå med nya Sage Barista Express Impress. Dessutom har Witt i juni introducerat sin egen pizzaugn – en riktig game changer!

”Under festivaldagarna får vi besök av 300-400 branschmänniskor som vi avsätter gott om tid att prata med om allt från nya produkter till kampanjer. Alla våra Area Managers, som vanligtvis är ute på fältet, har hämtats ”hem” under festivalen”, säger Henrik, och tillägger att företagets kock, med ett förflutet på Kokkelandsholdet, serverar både en utsökt lunch och, eller, middag till alla som har tid och lust.

Efter önskemål från kunder har Witt i år valt att utöka antalet öppetdagar. Witt Product Festival kan således besökas från måndag den15 augusti till söndag den 21 augusti. Öppet alla dagar från 10 till 20. 

Foto Witt.

Relaterat innehåll

26.07.2024Designbase.se

Ett 250-årigt tillväxtäventyr

26.07.2024Designbase.se

Vi vill lyfta matlagningsupplevelsen

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023