Ny rapport om den amerikanska marknaden
MarketOutlook visar fortsatt intresse för bostäder + hushållsartiklar och att välbefinnande kommer att spela en ökad roll.
Foto: 123RF.com
Den nya rapporten från IHA, State of the Industry MarketOutlook, som släpptes idag, visar att hushållsapparater och hushållsapparater bör fortsätta att vara en viktig drivkraft för den totala försäljningen av varor på den amerikanska marknaden fram till 2025. Rapporten, som beskriver konsumenternas köpintentioner och de faktorer som påverkar köpplaner, publicerades på IHA:s oberoende nyhets- och informationsplattform HomePageNews.com och kan också vara en indikator på hur de europeiska marknaderna utvecklas.
"I en tid av så stor osäkerhet ger MarketOutlook viss klarhet för leverantörer och återförsäljare av hushållsapparater och hushållsapparater i deras produktutvecklings-, marknadsförings- och merchandisingstrategier", säger Derek Miller, IHA:s VD och koncernchef. "Studien understryker också den fortsatta motståndskraften hos hushållsapparatindustrin, som historiskt sett har visat sig motståndskraftig mot ekonomisk osäkerhet."
Rapporten delar upp hushållsapparatindustrin i 15 kategorier och ger djupgående insikter i vilka produkter konsumenterna förväntar sig att köpa under 2025, viktiga faktorer som påverkar köpplaner och de mest sannolika detaljhandelskanalerna för dessa köp. Studien avslöjar också hur mycket mer (om alls) konsumenter är villiga att betala för olika typer av produkter.
Resultat på högsta nivå
Undersökningsresultaten indikerar att marknaden för hem och hushållsartiklar sannolikt kommer att fortsätta sin motståndskraft under 2025. Antalet respondenter som sa att de är "mycket sannolika" eller "något sannolika" att köpa produkter i 10 av rapportens 15 kategorier ligger på eller över 50 %.
MarketOutlook-resultaten belyser också den ökande roll som välbefinnande spelar – och den betydande inverkan det har på konsumenternas hemliv. De tre kategorier där mer än 30 % av respondenterna säger att de är "mycket sannolika" att köpa under 2025 är hemvård (34 %), städredskap (33 %) och personlig vård (32 %).
När det gäller köpmotivation fortsätter utbyte att vara den ledande drivkraften i nästan alla kategorier. De högsta andelarna finns inom städredskap (50 %), personlig vård (42 %), bakredskap (42 %), köksredskap (42 %), kokkärl (41 %), bestick (41 %) och hemvård (41 %).
Kategorispecifika resultat
MarketScope tillhandahåller djupgående data för varje kategori inom en rad ämnen, inklusive övergripande köpintention, toppprodukter, faktorer som motiverar köp, föredragna material, föredragna köpkanaler och effekten av prisökningar.
Ett urval av kategorispecifika resultat inkluderar:
Städredskap leder den övergripande köpintentionen, där 70 % av respondenterna anger planer på att köpa dem senast 2025. 40 % av konsumenterna sa dock att de inte skulle betala mer för dem, trots ständig, användbar innovation.
Kökselektronik är en forskningsintensiv kategori. När det gäller toppprodukter är airfryers de mest populära (38 %), följt av brödrostar (30 %) och brödrostar (24 %).
Utbyte fortsätter att vara en viktig anledning till att köpa köksredskap (41 %), men 19 % av konsumenterna anger uppdaterade funktioner som non-stick-teknik eller induktionskompatibilitet som en främsta motivationsfaktor. När det gäller non-stick föredras keramik med en faktor på nästan två till ett.
Luftrenare är de absolut mest eftertraktade produkterna i hemmiljön (45 %). Bärbara fläktar (33 %) och vattenfilter (32 %) följer.
När det gäller köksredskap finns det en hög preferens för rostfritt stål (53 %) – vilket sannolikt återspeglar vikten av hållbarhet och enkel rengöring vid matlagning – och en växande preferens för naturmaterial som bambu och trä.
IHA 2025 State of the Industry Report
2025 IHA State of the Industry Report är hem- och hushållsapparatbranschens första omfattande marknadsundersökningsrapport som undersöker den amerikanska detaljhandelsförsäljningsvolymen per kategori, detaljhandelsförsäljningsprocent per kanal, konsumenternas köpintention per kategori och konsumenternas livsstilsvärderingar och drivkrafter.
MarketOutlook-konsumentundersökningen genomfördes för IHA av Morning Consult bland ett urval av 2 200 vuxna. Intervjuerna genomfördes online och resultaten viktas för att approximera ett målurval av vuxna baserat på ålder, kön, etnicitet, utbildningsnivå, region, kön per ålder och etnicitet per utbildningsnivå. De övergripande undersökningsresultaten har en felmarginal på plus eller minus två procentenheter.
De 15 kategorier som analyserats är bakredskap, köksredskap, köksredskap, drycker, porslin, bestick, kökselektronik, förvaring och organisering i hemmet, personlig vård, hemmiljö, städredskap, golvvård, bagage och researtiklar, friluftsliv och hemhälsa.