Klimatdebatten påverkar varannans konsumtion

Kvinnor och unga i stan påverkas mest

Den pågående klimatdebatten har stor inverkan på de svenska konsumtionsvanorna. Framförallt är det storstadsbor, unga och kvinnor som uppger att de påverkas. Bland de sistnämnda är siffran 66 procent jämfört med 46 procent av männen. Trots den ökande klimatmedvetenheten köper dock fortfarande sex av tio kvinnor saker som de inte har plats för. Det visar en undersökning genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov på uppdrag av Elfa och publicerad i Elfas Förvaringsrapport 20/21.
www.elfa.se

Relaterat innehåll

07.05.2024Designbase.se

3daysofdesign: Här skapas drömmar

07.05.2024Designbase.se

Trender & Traditioner blev en succé

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023