Den pågående klimatdebatten har stor inverkan på de svenska konsumtionsvanorna. Framförallt är det storstadsbor, unga och kvinnor som uppger att de påverkas. Bland de sistnämnda är siffran 66 procent jämfört med 46 procent av männen. Trots den ökande klimatmedvetenheten köper dock fortfarande sex av tio kvinnor saker som de inte har plats för. Det visar en undersökning genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov på uppdrag av Elfa och publicerad i Elfas Förvaringsrapport 20/21.
www.elfa.se
Relaterat innehåll
04.06.2025Designbase.se
Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025
Fyra megatrender kring handel, teknologi, klimat och arbetsmarknad ökar osäkerheten och komplexiteten för företag, medan geopolitisk oro och regionaliserad globalisering ställer nya krav på strategisk anpassning och flexibilitet.
Håll dig uppdaterad med designbase.se
Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.
A platform to showcase & celebrate great design 3daysofdesign is a festival for dreamers, doers and the design curious.
Datum
18.06.2025
Plats
Copenhagen
Biggest garden and BBQ trade fair in the world
Datum
24.06.2025
Plats
Köln
Good business is always in season
Datum
26.07.2025
Plats
Hamborg
Join the most inspiring interior, lifestyle & design trade show in The Nordics
Datum
17.08.2025
Plats
Herning - Denmark
Formex – Nordens viktigaste mötesplats för design och inredning
Datum
26.08.2025
Tid
09:30
Plats
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Welcome home!
Datum
04.09.2025
Plats
Paris