Mässa
Ambiente 2024 – fyra teman med allt om konsumentvaror
Ambiente är tillsammans med Christmasworld och Creativeworld mötesplatsen för alla som sysslar med konsumentvaruprodukter, lösningar och koncept under rubriken Home of Consumer Goods.
Foto: Mercantila
Foto: Mercantila
Ambiente har fyra huvudteman: Mat – Leva – Ge – Arbeta som gör det enkelt att få en överblick över dessa omfattande ämnen.
Dining är allt för bordet. Varje år är detta fokusområde scenen för hushållning och matlagning. Det sträcker sig från service, fantastisk köksutrustning, förvaringslösningar och vitvaror till unika lösningar för både hemmet och hotell- och restaurangbranschen. Här hittar du morgondagens alla trender.
Living handlar såklart om design för framtidens hem. Här presenteras lösningar för inredning i form av både klassiska inredningsidéer, belysningsarmaturer och nya innovativa inredningstrender med t.ex. speciella dofter för rummen. Mässbesökare kommer att uppleva inspirerande koncept, möbler och accessoarer som presenteras av både utvalda tillverkare, etablerade varumärken, unga talanger och klassiska leverantörer av trender och dekorationer.
Foto: Mercantila
Giving är naturligtvis en värld av presentartiklar. Välkommen till en värld där vi blir glada av att ge för alla tillfällen. Här finns alla aspekter av artiklar och utrustning för en tid präglad av digitalisering och urbanisering. Från kontorsmaterial, tekniska prylar, personliga tillbehör och smycken. Här hittar du framtida trender för presentartiklar. Detta område är ett måste för alla livsstilshandlare.
Foto: Mercantila
Working är ett fokusområde med en lovande framtid. Arbete har blivit en allt mer integrerad del av våra liv. Det sker både på din arbetsplats och hemma. Här hittar du inspiration för hur framtiden för din arbetsplats kan se ut. Man måste kanske vänja sig vid att den är mobil, så man jobbar där det finns plats eller hemma. Ambiente Working täcker all ny såväl som klassisk kontorsutrustning. Ambiente hålls samtidigt med mässorna Creativeworld och Christmasworld under rubriken Home of Consumer Goods. En fantastisk möjlighet för branschen att upptäcka allt inför den kommande säsongen.