30 procent av svenska folket anser att de fått mer tid för fritidsaktiviteter under pandemin. Det visar en undersökning av YouGov som genomfördes i mars på uppdrag av magasinappen Readly. En av de mest framträdande trenderna är att närmare var femte svensk (18 procent) blivit intresserade av trädgård och odling. Det nyfunna intresset är starkast i åldersgruppen 18-29 år, där hela 21 procent angett trädgårdsarbete som en ny hobby. Undersökningen bygger på 1 024 genomförda intervjuer bland svenskar över 18 år.
www.se.readly.com
Artiklar
25.09.2023|Designbase.se
Loyalitetsklubbarna levererar, men rekommendationsviljan sjunker
Mer än 8 av 10 danskar som är medlemmar i loyalitetsklubbar uppger att de ekonomiska fördelarna (rabatt, bonus och/eller poäng) i hög grad är en av anledningarna till att de är medlemmar. Medlemmarna anser också att loyalitetsklubbarna levererar på dessa områden, enligt DI Handel.