Oslo Design Fair lanserar ny sälj- och marknadsföringskanal
Genom en ny digital handelsplattform kommer Oslo Design Fair att göra det enklare att komma i kontakt med kunder.
Nu blir det ännu enklare att komma nära möjliga samarbetspartners och kunder. Det är i alla fall Oslo Design Fairs uppdrag med den nya plattformen Ribbon B2B.
Om man frågar mässans direktör, Kathrine Jansen, är det ingen tvekan om att handelsplattformen representerar en viktig utveckling av evenemanget.
Ribbon B2B utökar bland annat den sammanlagda försäljningsperioden för alla utställare från sex dagar till sex månader fördelat på två mässor nästa år.
Enligt direktören visar erfarenhet också att Ribbon B2B kan bidra till upp till en femfaldig ökning av försäljningsorder för utställare som använder plattformen.
Plattformen har redan testats på andra inredningsmässor, inklusive Shoppe Objekt i New York och Art Düsseldorf.
Enligt Kathrine Jansen kommer plattformen också att göra den fysiska upplevelsen på mässan ännu bättre.
"För många inköpare är det viktigt att kunna se, känna och uppleva produkterna innan man tar det slutliga köpbeslutet. Det är fortfarande vårt fokus på Oslo Design Fair, men nu kommer Ribbon B2B att förbättra upplevelsen genom att skapa en tidig matchning mellan köpare och säljare inför den fysiska mötet," säger hon och fortsätter:
"Vi bjuder också in internationella köpare, vilket innebär att man kan nå en ännu större kundkrets än tidigare - genom dessa partnerskap kan man potentiellt nå upp till en miljon nya kunder."
-HCL